Čo je to mikrostránka?

Minikrostránka je jednoduchá web stránka, ktorá je perfektne optimalizovaná na jedno kľúčové slovo. Hlavnou časťou mikrostránky sú originálne SEO texty, ktoré majú návštevníka uviesť do základnej problematiky. Štandardne sa vypracuje 5 až 10 takýchto informačných textov. Na celej mikrostránke sa nachádzajú odkazy na váš firemný web alebo eshop.

Ako to funguje?

Keďže je lepšie raz vidieť ako 100-krát čítať, na nasledujúcom obrázku si môžete pozrieť výsledok našej práce vo vyhľadávači google pre klienta ecozaklady.sk

vysledky-google

Google vládne svetu (internetu)

Viac ako 95% ľudí, ktorí hľadajú produkt, službu alebo informáciu na to použije internetový vyhľadávač Google. Stačí napísať kľúčové slová a Google okamžite zobrazí výsledky o ktoré sa zaujímali. Títo ľudia niečo sami aktívne hľadajú a to znamená, že sa ľahko môžu stať vašimi zákazníkmi. Dôležité však je, aby vo výsledkoch Google vyhľadávania bola vaša webstránka na prvej strane, a ideálne do 4. miesta. A práve v tom vám môže pomôcť mikrostránka.

Vyhľadávače ako Google zoraďujú výsledky vyhľadávania podľa zložitých algoritmov. Jedným z dôležitých faktorov, ktoré majú vplyv na pozíciu Vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania je kvalita spätných odkazov. Spätný odkaz je nejaký text alebo objekt na inej webstráke, cez ktorý sa kliknutím návštevník dostane na vašu webstránku. Vaša webstránka je teda cieľ odkazu, ale pre google je v tomto pírpade dôležitá webstránka, ktorá na vás odkazuje.

Ako Google hodnotí kvalitu spätných odkazov?

  • autorita domény - vek, pagerank, atď.
  • relevancia stránok - podobnosť obsahu
  • anchor text - kľúčové slovo v odkaze
  • umiestenie odkazu na stránke - v pätičke webu, v texte, atď.

Mikrostránka ako ideálny relevantný web

Keďže vaša konkurenica logicky nebude odkazovat na vašu webstránku, problémom môže byť získanie odkazu z webstránky s podobným obsahom. Tento problém vyriešite jednoducho vytvorením jednej alebo viacerých vlastných  webstránok, ktoré budú mať podobný obsah a zameranie ako je vaše hlavné podnikanie. Aby ste nemuseli za každý takýto web platiť tisíce eur, tieto webstránky obsahujú iba nevyhnutné časti a sú maximálne zjednodušené. Mikrostránky sú dobre čitateľné pre vyhľadávacie roboty, neobsahujú žiadny flash ale iba HTML, dajú sa jednoducho administrovať, pridávať texty, fotografie, novinky. A preto sa volajú minisite alebo mikrostránky. Na mikrostránke sa náchádzajú ideálne spätné odkazy na váš hlavný web, čo mu pomáha dosahovať lepšie výsledky vo vyhľadávačoch

SEO Linkbuilding - výmena odkazov cez mikrostránku

Okrem odkazov na vašu firemnú stránku sa dajú mikrostránky výborne využiť v takzvanom 3-way linkbuildingu. Ide o výmenu odkazov s vašimi partnermi alebo ďalšími relevantnými stránkami cez minisite. Odkazy sa nevymieňajú priamo medzi dvoma stránkami, ale vy odkazujete na parnera z minisite a on odkazuje priamo na vašu firemnú stránku. Tento spôsob výmeny odkazov na google pôsobí prirodzenejšie a týmto odkazom aj prideľuje vyššiu váhu ako klasickej výmene odkazov. Samozrejme to treba robiť s rozumom a postupne. Takisto odporúčame pri viacerých výmenách pridávať na mikrostránku relevantný nový obsah.